مدیر كل تبلیغات و اطلاع ‏رسانی اعلام كرد:

اجرای طرح پاسداشت زبان فارسی برای تابلوی سر در واحدهای صنفی

اجرای طرح پاسداشت زبان فارسی برای تابلوی سر در واحدهای صنفی

به گزارش کارت خوب، مدیرکل تبلیغات و اطلاع ‏رسانی با بیان این که اقدامات نظارتی و حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای صیانت از زبان فارسی در دولت سیزدهم جدی ‏تر شده است، تصریح کرد: با برنامه ریزی ها و تصمیمات اخیر بزودی اجرای قانون ممنوعیت به کارگیری اسامی، عناوین و اصلاحات بیگانه وارد مرحله جدیدی می شود.


به گزارش کارت خوب به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عباس محمدیان مدیر کل تبلیغات و اطلاع ‏رسانی اظهار داشت: اقدامات نظارتی و حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای صیانت از زبان فارسی در دولت سیزدهم جدی ‏تر شده است و این مورد با پشتیبانی از فرهنگ اقوام ایرانی و گویش ها و نظارت مستمر بر محتوای تبلیغات محیطی و نام‏گذاری اسامی سردر اصناف، برگزاری دوره های آموزشی و برگزاری جشنواره قند پارسی دنبال می‏ شود.
او ضمن اشاره به حساسیت ها و دغدغه های مقام معظم رهبری درمورد حفظ و پاسداشت زبان فارسی و هم‏چنین تاکید وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی در ارتباط با اجرای سریع و شایسته این قانون در تمامی حوزه ها اظهار داشت: برنامه های متنوعی برای انجام این امر مهم تدوین شده و مواردی هم‏چون تابلوی سر در واحدهای صنفی، فضاهای داخلی نمایشگاهی و بخصوص غرفه آرایی، طرح بسته بندی کالاهای تولید داخل و آگهی های تمامی رسانه ها از حیث رعایت ضوابط در ارتباط با خط و زبان فارسی همچون این برنامه‏ هاست که در چارچوب یک طرح ملی در سرتاسر کشور اجرا خواهد شد.
مدیرکل تبلیغات و اطلاع رسانی اظهار داشت: اجرای این قانون و آئین نامه اجرایی آن با همکاری سایر وزارت خانه و سازمان های ذی ربط همانند وزارت صنعت، معدن و تجارت، صداوسیما، فرهنگستان زبان و ادب فارسی، پلیس نظارت بر اماکن عمومی فراجا، شهرداری ها، اتاق های اصناف و سایر نهادهای ذیربط انجام می گیرد و در مرحله اول با تدوین طرحی با عنوان «طرح ملی پاسداشت زبان فارسی» در مورد تابلوی سر در واحدهای صنفی، این طرح در سرتاسر کشور اجرا می شود.
محمدیان ضمن اشاره به توسعه و استفاده از سامانه الکترونیکی برای تسهیل و تسریع فرآیندهای نظارتی در این عرصه هم بیان نمود: ممنوعیت به کارگیری اسامی، عناوین و اصطلاحات بیگانه معطوف به پاسداشت هویت ملی یعنی زبان و خط فارسی است و در راه اجرای درست آن با هم‏ افزایی و همکاری دستگاههای ذیربط در آینده نزدیک شاهد به کارگیری اسامی ایرانی در نام‏ گذاری فروشگاه ها و دیگر اماکن عمومی خواهیم بود.
محمدیان در انتها اظهار نمود: در اکران تبلیغات محیطی رعایت قواعد و مقررات بکارگیری صحیح زبان و ادبیات فارسی به جد نظارت می شود تا این تبلیغات به نزدیک ترین شکل ممکن گویای فرهنگ و هویت ملی ما باشد و هم‏چنین بنا به لزوم تکریم فعالان و مروجان زبان و ادبیات فارسی و با برنامه ‏ریزی های به ‏عمل آمده، جشنواره قند پارسی هم هرچه باشکوه ‏تر برگزار می گردد تا علاوه بر نگاه داشت و حفظ میراث فرهنگی، رسانه ای برای معرفی ادب و فرهنگ این مرز و بوم به همگان باشد.




منبع:

1402/09/22
18:15:43
5.0 / 5
327
تگهای خبر: آموزش , تبلیغات , تولید , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
کارت خوب

کارت ویزیت خوب