محدودیت خروج آب زمزم از عربستان

محدودیت خروج آب زمزم از عربستان

به گزارش کارت خوب، مقررات خروج آب زمزم همراه زائرین از عربستان با محدودیت هایی مواجه می باشد که البته حدود آنرا معمولاً شرکتهای هواپیمایی تعیین می کنند.


به گزارش کارت خوب به نقل از ایسنا، طبق سیاست عربستان، تنها چند شرکت هواپیمایی می توانند آب زمزم را از فرودگاه های جده، ریاض یا مدینه خارج کنند. برپایه خط مشی حمل آب زمزم همراه زائر، خطوط هوایی، که عربستان تعیین کرده است این امکان را به هر زائر داده اند که ۵ لیتر آب زمزم را همراه داشته باشند، اما این مقررات برای دیگر زائرین که با شرکتهای هواپیمایی غیرسعودی سفر می کنند، متفاوت می باشد.
طبق این مقررات، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران که مسئولیت انتقال حجاج ایرانی را در حج تمتع ۱۴۰۳ به عهده دارد، به زائرین سفارش کرده است دو بطری کوچک آب زمزم در کیف دستی می توانند همراه خود داشته باشند.
با عنایت به محدود حمل بطری آب نوشیدنی در پرواز، به زائرین سفارش شده است از بطری های آب زمزم که توسط کارخانه آب زمزم بسته بندی شده است، استفاده نمایند و نمی توانند بطری های آب زمزم را که به صورت دستی پر شده است حمل کنند.
محمد معصومی، نماینده هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هم تاکید کرده است: تمام بارهای مسافران در فرودگاه های مدینه و جده با دستگاه ایکس ری بررسی می شود و درصورتیکه مایعات درون چمدان و کیف های بزرگ باشد آنرا خارج خواهند کرد. بنابراین از قرار دادن بطری های آب زمزم در چمدانی که تحویل بار می شود، خودداری شود.
او خاطرنشان کرد: حمل تمام مایعات شامل آب زمزم، نوشابه و آب میوه در بار مسافران ممنوع می باشد. درصورتیکه در بار مسافران مایعات باشد یک گروه بارها را باز و بازرسی می کند و مایعات را از درون چمدان خارج خواهد نمود. این کار امکان دارد باعث پارگی چمدان و مفقود شدن اشیاء داخل بار مسافران شود.
معصومی همینطور اظهار داشت: وضعیت فرودگاه جده نسبت به فرودگاه مدینه متفاوت می باشد. از آنجاییکه زائرین بار خویش را تحویل می دهند و سپس وارد سالن ترانزیت می شوند در صورت وجود مایعات در بار زائرین، امکان دارد کیف و چمدان با تأخیر یا با پروازهای بعد به دست زائر برسد.




منبع:

1403/04/05
20:50:13
5.0 / 5
309
تگهای خبر: دستگاه , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۱
کارت خوب

کارت ویزیت خوب