امیریل ارجمند:
نباید ادای همدیگر را دربیاوریم
کارت خوب: به گزارش کارت خوب، امیریل ارجمند ـ بازیگر، خواننده و آهنگساز ـ که اینروزها مشغول بازی در سریال جدید جواد افشار است، تاکید دارد: در هنر خلاقیت حرف اول را می زند و اگر می خواهیم دیده شویم نباید ادای همدیگر را دربیاوریم. این هنرمند در رابطه با کیفیت آثار شبکه نمایش خانگی هم اعتقاد دارد: اگر می خواهیم کارها دیده شوند در قدم اول باید پول خوبی خرج نماییم و آدم هایمان را درست انتخاب نماییم.
امیریل ارجمند در گفت و گویی که با ایسنا داشت از حضورش در سریال جدید جواد افشار و فعالیتهای این روزهایش در حوزه موسیقی گفت.
او ابتدا در رابطه با حفظ کیفیت آثار نمایش خانگی و این که چقدر این دیدگاه را قبول دارید که وقتی مخاطب برای تماشای اثری هزینه می کند پس انتظار هم ندارد کیفیت فدای کمیت شود؟ اظهار می کند: به نظرم اصلاً نباید کیفیت فدای کمیت شود و یا بالعکس، کمیت فدای کیفیت؛ چون هیچکدام این ها درست نیست نه در تلویزیون و نه فضای پلت فرم ها. من اعتقاد دارم وقتی هنرمند در چارچوب واقعی خودش باشد همیشه دیده می شود و درخشان است. ما باید آدم هایمان را درست انتخاب نماییم. افراد زبده ای که کارشان برایشان مهم می باشد درست مثل بازیگران تئاتری می مانند که برای هر بار رفتن روی صحنه گویا هیچ چیز بلد نیستند؛ یعنی همیشه نگرانند تا اتفاق خوبی را رقم بزنند.
اگر می خواهیم کاری دیده شود باید پول خوبی خرج کنیم
این بازیگر و آهنگساز تاکید دارد: در هنر اگر استرس و نگرانی نداشته باشی اتفاق خوبی نمی افتد. اگر نسبت به کارت بی تفاوت باشی اساسا خروجی خوبی نخواهد داشت. در پلت فرم ها هم همچنین است. بعنوان مثال وقتی برای کاری پول خرج می شود مثل تیم های فوتبال می ماند که پولشان را نمی دهند و به یک باره سه بازی را می بازند! ازاین رو وقتی مقرر است از مخاطبان بابت دیدن اثری پولی گرفته شود پس باید پول خوبی هم خرج شود تا کار دیده شود نه این که یک کار مفتی در بیاوریم و بعد هم انتظار داشته باشیم بفروشیم و دیده شود. همه در کنار هم باید چیده شود تا آن جذابیت را برای مخاطب داشته باشد.
ارجمند سپس به اهمیت فیلمنامه در ایجاد جذابیت آثار شبکه نمایش خانگی اشاره و تاکید می کند: اساسا فیلمنامه پایه اصلی و مهم ترین، در همه کارهاست. فیلمنامه ریشه است و مثل درختی می ماند که می خواهیم آبیاری اش نماییم اما اگر ریشه نداشته باشد یا پوسیده باشد اصلاً نمی شود چیزی را روی آن ساخت. ازاین رو مهم ترین بخشی که فکر، سبک و نگاه می آورد نویسنده و متنش است.
وی در پاسخ به این که آیا سریال های شبکه نمایش خانگی را تماشا می کند؟ خاطرنشان می کند: راستش خیلی دنبال نمی کنم، گاهی تماشا می کنم اما مشتری دائم نیستم چون زمان ندارم و درگیر کارهایم هستم.
از روی دست هم تقلید نکنیم
او بار دیگر تاکید می کند: هنر ذاتش به پاکی و خلاقیت بسته است. ما جایی که ادای همدیگر را دربیاوریم خلاقیت به وجود نمی آید و یکپارچگی خسته کننده ای در آثار ایجاد می شود. ما نباید تلاش نماییم از روی دست همدیگر تقلید نماییم بلکه باید تلاش نماییم مسیرهای جدیدی را در کارمان خلق نماییم تا تنوع آثار داشته باشیم و ارزش هنرمند هم در کشورمان حفظ شود. امیدوارم به این مقوله واقعا توجه گردد.
«ناریا» یک کار متفاوت پلیسی جذاب
بازیگر سریال های «معمای شاه»، «بانو»، «تبریز در مه»، «ستایش» و «گاندو» سپس ضمن اشاره به کارهای جدیدش در تلویزیون اعلام می کند: همچنان مشغول بازی در سریال «ناریا» به کارگردانی جواد افشار هستم که حدود یک سال است مشغولم و هنوز کارم تمام نشده است. «ناریا» یک سریال کاملا متفاوت پلیسی است که به نظرم با همه کارهای پلیسی فرق دارد چون لایه های خاصی دارد که داستان را جذاب می کند. «ناریا» یک سریال پلیسی جدید و در عین حال دارای اسراری است که قصه را جذاب می کند. آقای افشار هم با عنایت به شناسنامه خوبی که دارند و همه او را می شناسند اساسا کار خوبی خواهد شد.
امیریل ارجمند در انتها در رابطه با حضورش در برنامه «هماهنگ» هم می گوید: پیش تولید این برنامه هم مدتی است شروع شده اما اطلاع دقیقی از روند سری جدید ندارم که مقرر است به چه روال باشد. به تازگی با من صحبت شده اما هنوز قطعی نشده که چطور پیش برود. اینروزها من بیشتر درگیر موسیقی فیلمم هستم و درگیر سریال «ناریا». برای شبکه نمایش خانگی هم پس از «پدر گواردیولا» پیشنهاد دیگری نداشتم.
منبع: كارت خوب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب