بازپرداخت وام مسکن نخبگان ۴۰ میلیون تومان در ماه است

بازپرداخت وام مسکن نخبگان ۴۰ میلیون تومان در ماه است

به گزارش کارت خوب، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور، تامین مسکن را از مهم ترین دغدغه های نخبگان عنوان نمود و خطاب به دکتر پزشکیان اظهار داشت: آقای رییس جمهور من با وام بنیاد ملی نخبگان خانه دار شدم که 80 درصد قیمت یک خانه بود اما امروز وام مسکن نخبگان با درصد سود بالا پرداخت می شود که ماهانه 40 میلیون تومان بازپرداخت آنست.


به گزارش گروه علمی ایرنا، حسین افشین روز سه شنبه در چهاردهمین همایش ملی نخبگان که با شعار «نخبگان، حکمرانی دانش بنیان» و با حضور مسعود پزشکیان رییس جمهور در محل اجلاس سران کشورهای اسلامی افتتاح شد، اضافه کرد: در سفرهای استانی که اخیراً داشتم از استانداران و شهرداران تقاضا کردم زمینهای اضافی در اختیار نخبگان قرار بگیرد که این کار در تهران و اصفهان در حال انجام می باشد و قم نیز درحال واگذاری است.
وی در این مراسم ضمن تسلیت به مناسبت شهادت سیدحسن نصرالله به نامگذاری روز دهم مهرماه به عنوان روز ملی نخبگان اشاره و دلیل این نامگذاری را تولد شهید مصطفی چمران از نخبگان علمی عنوان نمود.
رئیس بنیاد ملی نخبگان تصریح کرد که این نهاد با هدف کشف و شناسایی استعدادهای برتر باتوجه به مناطق محروم، با ابتکار رهبر انقلاب شکل گرفته است.
وی با ذکر این مثال که وقتی یک ورزشکار به مدال می رسد، پس از مدتی دوره دوره او پایان می یابد اما قهرمانی هیچ گاه به انتها نمی رسد، اظهار داشت: با شناسایی نخبگان و کشف استعدادهای آنها مسیر نخبگی تازه شروع می شود و این، یک مسیر صعودی است.
افشین با تأکید بر این که مسیر نخبگی از زمان کودکی شروع می شود و تا آخر عمر نخبه ادامه دارد، اشاره کرد: بدین جهت برنامه های پرورش نخبگان، یک روند است که از زمان کودکی شروع شده و در آن زمینه خلاقیت در خردسالان شکوفا می شود و تا دانشگاه ادامه پیدا می کند.
معاون علمی ریاست جمهوری اشاره کرد: البته شناسایی نخبگان کافی نیست چونکه اگر مسیر نخبگان روشن نباشد استعدادهای نخبگان بالفعل نخواهد شد بدین جهت باید مسیر آموزشی آنها را به شکلی برنامه ریزی نماییم که از مدرسه تا دانشگاه تصور کنند درحال ساختن خود و جامعه هستند.
وی با تأکید بر این که این روند سبب می شود که دانشجو احساس کند در راه توسعه کشور گام برمی دارد، اظهار داشت: پژوهش های دانش آموزی و دانشجویی باید با نیازهای صنعت گِره بخورد ما در پزشکی تجربیات موفقی داریم چونکه در کنار دانشگاه های علوم پزشکی، یک بیمارستان آموزشی قرار دارد و دانشجویان در کنار دانش، تجربه کسب می کنند اما این روند در رشته های مهندسی فنی و علوم انسانی وجود ندارد.
افشین اشاره کرد: ما باید در کنار آموزش به نخبگان، فرصت کسب تجربه را برای آنها فراهم نماییم و بپذیریم که هزینه های تبدیل ایده به محصول توسط دولت تامین می شود و طرح های تحقیقاتی به شکلی تعریف نماییم که نخبگان در راه نخبگی قرار بگیرند.
رئیس بنیاد ملی نخبگان افزود: اگر نخبگان احساس امنیت مالی نداشته باشند چطور میتوان انتظار داشت که آنها در راه رشد کشور قرار گیرند.
افشین اظهار داشت: ما می توانیم نیروهای لازم برای اداره و حکمرانی کشور تربیت نماییم، فناوری دانش بدون سرمایه گذاری دولت به جایی نخواهد رسید و ما با تمام توان در این راه گام برمی داریم.
وی اشاره کرد: ما بدنبال جامعه مبتنی بر علم و فناوری هستیم، امروز کشورها با منابع طبیعی پیشرفت نمی کنند، از همین رو باید مسیر نخبگی را به درستی تعریف نماییم و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری برای این مسیر برنامه ریزی می کنند.
چهاردهمین همایش ملی نخبگان با شعار «نخبگان، حکمرانی دانش بنیان» امروز سه شنبه با حضور مسعود پزشکیان رییس جمهور و شماری از نخبگان در محل اجلاس سران شروع به کار کرد و منتخبان نخبگان با ارائه چالش ها به بیان راهکارهایی در عرصه های دانش بنیان و فناوری پرداختند.
این همایش با هدف ارائه بستری برای تبادل نظر نخبگان، بررسی چالش ها و فرصت های پیش روی آنها و تقویت نقش نخبگان در حکمرانی و سیاستگذاری کشور درحال برگزاری است و از دیگر اهداف این همایش می توان به تجلیل از نخبگان برتر و فراهم کردن فرصت هایی برای شبکه سازی میان نخبگان و مسئولان اجرائی کشور اشاره نمود.



منبع:

1403/07/10
14:33:04
5.0 / 5
135
تگهای خبر: آموزش , اقتصاد , امنیت , پرداخت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۴
کارت خوب

کارت ویزیت خوب