مشاور وزیر علوم:

سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران در تبدیل ایده به محصول پیشرو باشد

سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران در تبدیل ایده به محصول پیشرو باشد

به گزارش کارت خوب، مشاور وزیر علوم و مدیرکل حوزه وزارتی و روابط عمومی اظهار داشت: سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران با ظرفیت بالایی که دارد می تواند در زمینه استقرار چرخه کامل تولید علم و ایده به محصول نهایی، الگو و سرمشق سایر مؤسسات پژوهشی و فناوری باشد.


به گزارش گروه علمی ایرنا از وزارت علوم، آیین معارفه محمدنبی شهیکی تاش سرپرست سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران و تکریم حسن زمانیان رئیس سابق این سازمان با حضور سید احمدرضا خضری، مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی و روابط عمومی برگزار شد.
مشاور وزیر علوم در آغاز این نشست به ظرفیتهای علمی سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران در حوزه های مختلف اشاره نمود و اظهار داشت: این سازمان با داشتن چند پژوهشگاه و ده ها شرکت دانش بنیان می تواند در رشته های متنوع علمی فعالیت موثر انجام دهد. ایران در زمینه دانشگاهی و تحقیقاتی، تاریخ غنی دارد و مراکز علمی و تحقیقاتی مانند رصدخانه مراغه، ربع رشیدی تبریز و دانشگاه جندی شاپور دزفول را داریم که در تاریخ کم نظیر هستند.
مشاور وزیر علوم اضافه کرد: سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران یک سازمان پیشرو است که بعد از چهار دهه فعالیت توانسته به جایگاه شناخته شده ای در نظام علمی کشور برسد و مورد توجه محققان و نخبگان قرار گیرد.
خضری تصریح کرد: سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران با ظرفیتی که دارد باید مسئولیت اجتماعی خویش را ایفا و برای حل مشکلات مهم کشور مانند مشکلات زیست محیطی طرح علمی عرضه کند.
وی اضافه کرد: در بحث آلودگی هوا که ۳۵ دستگاه اجرایی و سازمان مسئولیت دارند و تابحال حل نشده است؛ باید نهادی علمی همانند سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران که یک سازمان مأموریت گرا است، طرح تحقیقاتی و فناوری عرضه کند و بخشی از این معظل را کم کند.
مشاور وزیر علوم با تقدیر از خدمات حسن زمانیان رئیس سابق سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران تصریح کرد: مأموریت ها و فعالیتهای این موسسه بزرگ پژوهشی، باید به شکل مرتب رصد و بازبینی شود و در جهت نیاز کشور، وظایف جدید به آن محول شود. مأموریت اصلی رئیس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران اینست که یک طرح برای فعال تر کردن، کارآمدی، چابک سازی، اثربخشی و کار آمدی آن عرضه کند.
خضری اضافه کرد: علم مانند درخت باوری است که پیوسته میوه می دهد و جامعه از عواید و منافع آن منتفع می شود.
به گزارش کارت خوب به نقل از خبرگزاری ایرنا، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هفتم مهر با صدور حکمی محمد نبی شهیکی تاش معاون فناوری و نوآوری این وزارت خانه را با حفظ سمت بعنوان سرپرست سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران منصوب نمود. حسن زمانیان از ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ ریاست این سازمان را برعهده داشت.




منبع:

1403/07/11
11:26:33
5.0 / 5
141
تگهای خبر: تولید , خدمات , دستگاه , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
کارت خوب

کارت ویزیت خوب