نتایج مصاحبه های بورس های دانشجویی به سازمان سنجش ارسال شد

نتایج مصاحبه های بورس های دانشجویی به سازمان سنجش ارسال شد

به گزارش کارت خوب، مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان اظهار داشت: نتایج مصاحبه های بورس های دانشجویی از جانب سازمان امور دانشجویان به سازمان سنجش ارسال شده است.


به گزارش گروه علمی ایرنا از سازمان امور دانشجویان، محمد محمدی مسعودی اظهار داشت: مصاحبه سه بورس «صنعت و مشاغل، دانش و بنگاه اقتصادی» در زمان مقرر در ۹ دانشگاه کشور؛ شامل دانشگاه های مازندران، اصفهان، بوعلی همدان، تبریز، تهران، علم و صنعت، باهنر کرمان، چمران اهواز، شیراز، فردوسی مشهد» برگزار شد.

وی افزود: نتایج مصاحبه های بورس های دانشجویی از جانب سازمان امور دانشجویان به سازمان سنجش ارسال شده است و با نتایج نهایی کنکور توسط سازمان سنجش اعلام خواهد شد.
مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان پیش از این گفته بود زمان و مکان مصاحبه بورس های دانشجویی از راه سامانه یکپارچه بورس های دانشجویی«سیب» در اختیار داوطلبان قرار گرفته است. همینطور مصاحبه ها از ۴ مهر در ۹ دانشگاه صورت می گیرد.
داوطلبان کنکور سراسری سال۱۴۰۳ می توانستند کدرشته های در ارتباط با دو نوع بورس صنعت و مشاغل و هم بورس دانش را در فرآیند انتخاب رشته خود انتخاب کنند. در کدرشته های در ارتباط با بورس صنعت و مشاغل طی توافقی که مابین شرکت اعطاکننده بورس صورت گرفته، دانشجویان در حین تحصیل، مقرری دریافت کرده و بعد از دوران تحصیل با شرایطی که در قرارداد قید می شود، امکان اشتغال در شرکت اعطاکننده بورس را دارا هستند.
در این طرح، دانشگاه به دانشجویان اجازه می دهد تا سقف مشخصی دروس اختیاری را با نظر دستگاه اعطاکننده بورس بگذرانند. همچنین، کارآموزی دانشجوی بورسیه در دستگاه بورس کننده سپری می شود و دانشجو مجاز است تا سقف ۵۰ ساعت در ماه با شرکت همکاری کند.
در این طرح، ظرفیت دانشگاه های برتر کشور در خدمت بنگاه های اقتصادی کشور قرار می گیرد و از سویی شرکت اعطاکننده بورس هم بهترین و نخبه ترین دانشجویان را جذب کرده که اساسا در بهره وری بیشتر آن شرکت مؤثر خواهد بود.
بورس دانش با هدف پشتیبانی از داوطلبان کنکور سراسری که در رشته های مورد نیاز کشور تصمیم به ادامه تحصیل دارند، طراحی شده است. بر مبنای شیوه نامه بورس دانش، ۵ درصد برتر داوطلبان هر گروه آزمایشی می توانند در برخی از رشته هایی که مورد نیاز کشور است به ادامه تحصیل بپردازند و بورسیه تحصیلی شوند.
در سال گذشته، داوطلبان کنکور سراسری که در بورس دانش پذیرفته شدند ماهیانه مبلغ ۵ میلیون تومان دریافت کرده اند که سال جاری این رقم به هفت میلیون تومان در ماه افزایش پیدا کرده است، این مبلغ می تواند حمایت خوبی از دانشجویان کارشناسی باشد.
داوطلبان بعد از اتمام مقطع کارشناسی اگر کیفیت تحصیل خویش را حفظ نموده باشند در اولویت بورس دانش برای ادامه تحصیل خود تا مقطع دکتری و همینطور اولویت بورس هیات علمی خواهند بود.



منبع:

1403/07/14
21:11:03
5.0 / 5
113
تگهای خبر: اشتغال , اقتصاد , بورس , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۴
کارت خوب

کارت ویزیت خوب