۹ دانشگاه کشور میزبان رویداد شب علم

۹ دانشگاه کشور میزبان رویداد شب علم

به گزارش کارت خوب، رئیس بنیاد علم ایران اظهار داشت: هشت دانشگاه کشور بعد از دانشگاه شیراز، تا آخر سال، میزبان رویداد ˮشب علمˮ خواهد بود.


به گزارش کارت خوب به نقل از ایرنا، علی محمد سلطانی شامگاه چهارشنبه در افتتاحیه شب علم دانشگاه شیراز اظهار نمود: ارتقای ارزشمندی علم در جامعه از اهداف شب علم است تا ملت ایران فرهیختگانی باشند که علم برای آنها در درجه اول اهمیت قرار گیرد.
وی اضافه کرد: این اتفاق سبب می شود مردم آنقدر به علم و دانشمندان اعتماد کنند که برای مشکلات و مسائل، بعد از خداوند تنها به دانشمندان کشور توسل داشته باشند.
رئیس بنیاد علم ایران اظهار داشت: برگزاری شب علم در دستور کار این بنیاد قرار گرفته است و بعد از فراخوان، تا کنون ۹ دانشگاه آمادگی خویش را برای برگزاری آن اعلام نموده اند.
سلطانی بیان نمود: هدف، ارتقای ارزشمندی علم و عرضه این پیام است که دانشگاه و مردم کنار هم هستند، دانشگاه باید مردم را ببیند و مشکلات آنها را دنبال کند و مردم هم دستاوردهای دانشگاه را ببیند و درهای مراکز آموزش عالی مانعی میان مردم نباشد.
وی ضمن اشاره به تغیرات اساسنامه بنیاد علم ایران از جانب شورایعالی انقلاب فرهنگی، اظهار نمود: بر این اساس، بنیاد مصمم است تا رویدادهایی مانند شب علم بیشتر در دانشگاه ها برگزار گردد.
سلطانی افزود: پیام مهم این رویداد نگاه به مردم است و این که دانشمندان کمک می کنند تا مشکلات مردم حل شود و بشریت به خدا نزدیکتر شود.
رئیس بنیاد علم ایران اظهار داشت: امروز شاهد جنگ و خونریزی و کشتار مردم بیگناه در غزه و لبنان هستیم که امیدواریم روزی ظلم و بی عدالتی در جهان وجود نداشته باشد و علم برای بازدارندگی به مسلمانان کمک و دشمن را از آنها دور کند.
به گزارش کارت خوب به نقل از خبرگزاری ایرنا، اولین رویداد شب علم کشور در دانشگاه شیراز با همکاری علم ایران و سایر دانشگاه ها و مراکز علمی، فناوری و صنعتی فارس برگزار شده و در این قالب ۱۲۰ غرفه علمی از حوزه های مختلف علوم پایه، فنی و مهندسی، علوم انسانی و هنر و دیگر شاخه های علمی پذیرای عموم مردم است.
این رویداد با همکاری ۱۵۰ عضو هیات علمی دانشگاه شیراز و ۵۰۰ دانشجوی انجمن های دانشجویی برگزار شده است.


1403/07/26
13:58:05
5.0 / 5
13
تگهای خبر: آموزش , فناوری , هنر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۲
کارت خوب

کارت ویزیت خوب